Allmänna Villkor

Vi har gjort ändringar av våra regler och villkor den 01 mar 2021.

Alla kunder som använder https://takeout.se/, https://menukitt.se/, https://menukitt.com/ eller underdomäner som direkt eller indirekt kontrolleras av eller är under gemensam kontroll med TAKEOUT ApS, TAKEOUT ApS, TAKEAWAYS ApS, TAKEOUT.DK ApS, TAKEOUT GROUP A/S, DRIVERKITT A/S, E-TAKEAWAY HOLDING A/S, MENUKITT A/S, TAKEOUT HOLDING A/S eller TAKEOUTGROUP.COM A/S (nedan '' TAKEOUT '') måste acceptera dessa villkor.

  1. Vem kan använda tjänsterna?

Du kan använda tjänsterna om du skapat ett användarkonto och därmed accepterat att ingå ett bindande avtal med TAKEOUT. Om du accepterar dessa regler och villkor och använder tjänsterna på uppdrag av ett företag, organisation, myndighet eller annan juridisk person, representerar och garanterar du din behörighet till att göra detta.

  1. Integritetspolicy

Vår integritetspolicy (https://takeout.se/privacy) beskriver hur vi hanterar informationen som du ger oss när du använder våra tjänster. Genom din användning av tjänsterna samtycker du till registrering och användning (som anges i integritetspolicyn) av denna information, inklusive överföring av denna information till USA, Litauen och / eller andra länder för lagring, bearbetning och användning av TAKEOUT samt eventuella underdataprocessorer som samarbetar med TAKEOUT.

  1. Uppsägning av ditt konto

Du har alltid åtkomst till ditt konto och där kan du se, granska eller uppdatera din personliga information. Om du vill avsluta ditt konto, avtal och kontrakt med TAKEOUT kan du alltid avaktivera ditt konto och avbryta din användning av våra tjänster. Du kan också kontakta oss via den information som finns på vår webbplats.

  1. Beställningsprocess och leverans

Din beställning

När du har valt produkterna som du vill beställa från menyn hos önskad restaurang och angivit övrig nödvändig information, kan du skicka din beställning genom att klicka på knappen; ''Godkänn och betala”. Därefter kan du logga in eller registrera dig som användare. Det är viktigt att du kontrollerar all angiven information och korrigerar eventuella fel innan du klickar på knappen "Beställ". När du klickat på knappen påbörjar vi genast behandlingen av din beställning och därefter kan fel inte korrigeras.

Ändra eller annullera din beställning

När du har lagt din beställning och betalningen godkänts kan du inte ändra eller annullera din beställning och kan inte få någon återbetalning (se informationen nedan avseende processen för avvisade beställningar). Om du vill ändra eller annullera din beställning ska du kontakta vår kundtjänst enligt nedan. Kundtjänsten kommer sedan att försöka kontakta restaurangen och informera dem om dina önskemål. Det finns däremot ingen garanti för att vi kan komma i kontakt med restaurangen eller att restaurangen accepterar dina önskemål, eftersom de kanske redan har påbörjat att förbereda din beställning.

Godkännande av betalning

Om betalningen inte godkänns kommer din beställning inte behandlas eller skickas till restaurangen.

Behandling av din beställning och avslag från restaurangen

Vid mottagandet av din beställning kommer vi att påbörja behandlingen av den genom att vi skickar den till relevant restaurang och meddelar dig via e-post att din beställning har tagits emot och är under behandling.

Observera att bekräftelsesidan som kan du se på webbplatsen och orderbekräftelsen som du får via e-post upplyser dig endast om att beställningen har tagits emot och är under behandling. Detta betyder inte nödvändigtvis att beställningen har accepterats av restaurangen. Vi uppmanar alla våra restauranger att acceptera alla beställningar och omedelbart informera oss om en beställning avvisas. Vi meddelar dig (vanligtvis via e-post) så snart som möjligt om en restaurang avvisar din beställning. Restaurangerna har däremot alltid möjligheten att avvisa beställningar om de är för upptagna, på grund av väderförhållanden eller andra orsaker.

Leverans av din beställning

De beräknande leverans- och avhämtningstiderna som ges av restaurangen är endast uppskattningar. Varken vi eller restaurangen garanterar att beställningen kan levereras eller vara redo för avhämtning på beräknad tid.

  1. Ångerrätt

Man har ingen ångerrätt enligt konsumentlagen på färdiglagad mat och liknande från tidpunkten för bekräftad beställning. Alla beställda produkter går direkt till produktion och anses därför som påbörjade i samband med beställningsbekräftelse.

  1. Kundservice

Allmänt

Kundvård är oerhört viktigt för oss. Vår kundtjänst kommer alltid att så långt som möjligt försöka hjälpa dig om du får problem med din beställning. Du kan kontakta vår kundtjänst genom att klicka på eller välja "Kontakta oss via e-post", "FAQ" eller liknande knapp eller genom att ringa telefonnumret som visas på webbplatsen.

Frågor om din beställning

Om din beställning tar längre tid än förväntat eller du har andra problem med din beställning, kan du kontakta vår kundtjänst enligt ovan. En av våra supportrar kommer sedan att försöka kontakta restaurangen för uppföljning av ditt önskemål och din förfrågan. Normalt tar Takeout i sådana fall kontakt med dig innan leveranstiden löper ut.

Ändra eller annullera din beställning

Om du vill ändra eller annullera din beställning efter att du lagt den och betalningen godkänts, kan du kontakta vår kundtjänst enligt ovan och de kommer att försöka kontakta restaurangen för att förmedla dina önskemål. Det finns däremot ingen garanti för att vi kan komma i kontakt med restaurangen eller att restaurangen accepterar dina önskemål, eftersom de kanske redan har påbörjat att förbereda din beställning.

Klagomål eller feedback

I händelse av att du är missnöjd med kvaliteten på en produkt eller tjänst som en restaurang levererat, kan du ge feedback i form av bedömningar, kommentarer och recensioner på webbplatsen som avspeglar din erfarenhet. Recensioner är en viktig del av vår kvalitetskontroll.

Ersättning

Om du är missnöjd med kvaliteten på en produkt eller tjänst som en restaurang levererat och du vill få en återbetalning eller en proportionell minskning av priset eller annan ersättning, ska du kontakta restaurangen och lämna in ditt klagomål där, genom att följa restaurangens egna rutiner för klagomål. Om du inte kan kontakta restaurangen eller restaurangen vägrar att ta itu med ditt klagomål, kan du kontakta vår kundtjänst enligt ovan inom 48 timmar från det att du har lagt din beställning. En av våra supportrar kommer sedan att försöka kontakta restaurangen och begära en kompensation på uppdrag av dig. Observera att vi inte kontrollerar restaurangerna och kvaliteten av produkter eller tjänster som de tillhandahåller och vi kan inte ge och är inte ansvariga för att ge dig en kompensation på uppdrag av en restaurang.

Takeouts kundtjänst kan alltid kontaktas på kundeservice@Takeout.se eller telefon +46 (0) 70 632 56 59.

  1. Betalning

Alla priser anges i SEK och inkluderar moms. Betalning sker på nätet via antingen DIBS, Mobilepay eller Braintree Payment genom hävning på betalkort, kreditkort eller överföring via internetbank. Man kan bland annat betala med Dankort, eDankort, VISA-Dankort, MasterCard, Eurocard, Diners Club, American Express, Netbank, Ewire, Nordea e-betalning m.fl. Om Takeout ansvarar för leverans (och därmed inte restaurangen själv) MÅSTE det avräknas genom hävning på kreditkort eller via kreditsystem eftersom chaufförerna av praktiska och säkerhetsmässiga skäl inte får handskas med kontanter. Om man använder betalkort kan beloppet dras omedelbart efter leverans av beställningen och därmed efter produktleverans.

  1. Missbruk och trakasserier

Takeout vill med sin förmedlingstjänst erbjuda en enkel och okomplicerad beställningsprocedur. Vid missbruk eller misstanke om missbruk förbehåller Takeout sig rätten att utan förvarning neka att skicka vidare en beställning. Dessutom förbehåller Takeout sig rätten att bryta mot eventuell anonymitet om en beställning läggs utan giltigt betalande mottagare.

  1. Lagring av beställningen

Beställningen lagras av Takeout. Om beställningen senare vill skickas iväg kan Takeouts kundtjänst kontaktas på kundeservice@Takeout.se - Kom ihåg att ange ordernummer, restaurangens namn och datum för beställning.

Persondata

Takeout ApS är ansvarig för insamling och hantering av data. Du kan läsa mer om vår policy avseende personuppgifter och säkerhet via länken Integritetspolicy.

Språk

Avtal kan ingås på svensk och engelska, se e-handelslagen.

Adress for Takeout Group A/S

SKudehavnsvej 3
2100 Nordhavn
Danmark

 


Vi använder kakor för att erbjuda dig bättre service. Fortsätt använda vår webbplats om du godkänner detta, eller läs mer om hantering av kakor här.